Integra Car 7 posiada wiele funkcji wspomagających pracę w serwisach i warsztatach samochodowych. Terminarz umożliwia planowanie pracy warsztatu. Zlecenia napraw obejmują zarówno obsługę pojazdów osobowych i ciężarowych oraz podzespołów np. rozruszników i alternatorów, pomp Diesel'a, itp.
Program zawiera bazę 30 tysięcy pojazdów, czasy napraw z 5 mln pozycji, słowniki usterek
i usług, a także współpracuje z katalogami części i systemami serwisowymi. Serwisy mogą
korzystać ze specjalnego modułu z graficznym interfejsem do szybkiego opisu uszkodzeń
zewnętrznych.
Korzystanie z tych systemów jest teraz możliwe bezpośrednio z poziomu programu Integra Car i nie wymaga nauki obsługi tych systemów. Integra Car jest zintegrowany z AuDaConAIS oraz współpracuje z elektronicznymi katalogami i systemami serwisowymi m.in. TecDoc, ESI[tronic], VIVID, Autodata, etc. Dzięki temu można szybko uzyskać informacje dot. części, danych regulacyjnych, instrukcji napraw, schematów elektrycznych.
Dzięki automatycznej identyfikacji pojazdu pomijamy ręczny wybór marki, modelu i typu
pojazdu. Dobierając części zamienne, dane techniczne mamy zawsze pewność
że prawidłowo zostały wybrane parametry naprawianego samochodu.
Program Integra Car 7 pozwala na szybciej i sprawniej obsługiwać zlecenia dot. pojazdów powypadkowych. Dużym ułatwieniem jest ewidencja wg numeru szkody (wyświetlanie nr na listach, wyszukiwanie, drukowanie na zleceniu, itp.). Dodatkowo program umożliwia wprowadzanie dokumentacji fotograficznej dla zlecenia przed i po naprawie powypadkowej. Elektorniczny import faktur od dostawców części blacharsko – lakierniczych znacznie skraca czas przyjmowania towaru na magazyn.
Program Integra Car 7 posiada wiele funkcji usprawniającą pracę każdego serwisu oponiarskiego. Główne zalety programu m.in. Przechowalnia opon zapewniająca sprawną obsługę sprzedaży i wymiany opon, kontrola opon pozostawionych w przechowalni, szybkie zlecenia dot. wymiany opon oraz napraw i regeneracji felg oraz tworzenie zestawień opon znajdujących się w przechowalni z uwzględnieniem wysokości bieżnika poszczególnych opon.
Dzięki funkcji wielokrotnego wyboru mamy możliwość szybkiego i sprawnego wystawiania faktur, paragonów oraz innych dokumentów sprzedaży. Funkcja wyboru towaru "z ręki" umożliwia szybkie dodawanie indywidualnych pozycji do dokumentu sprzedaży. Po wyszukaniu odpowiedniej części zamiennej z poziomu listy towarów mamy możliwość automatycznego utworzenia faktury z tą właśnie pozycją.
Integra Car 7 obsługuje również kredyt kupiecki, grupy rabatowe, cenowe oraz różne stawki podatku VAT. Wśród obsługiwanych dokumentów sprzedaży można wymienić: Faktury VAT, Korekta Faktury VAT, Paragon fiskalny, Faktura zaliczkowa, Faktura Unijna, Faktura Proforma, oraz Wewnętrzny dokument sprzedaży.
Dostępny w oprogramowaniu system raportowania i analiz umożliwia kompleksową kontrolę w różnych obszarach prowadzonej działalności w zakresie bieżących kosztów, rentowności, rozliczania prowizji pracowników, sprzedaży towarów i usług z podziałem na okresy, kontrahentów, grupy usług, itp. Raporty finansowe pozwalają kontrolować należności i zobowiązania firmy, a także w przybliżeniu określić podatek dochodowy lub VAT.
Magazynowy raport dostaw oraz rotacji towarów można wykorzystać do efektywnego prowadzenia magazynu.
Wyniki raportów dynamicznych można filtrować i sortować wg wielu kryteriów, eksportować do innych programów (np. Excel) oraz wyświetlać w formie graficznej (wykresy kołowe i kolumnowe).
Przypominają o okresowych naprawach oraz o wymianie eksploatacyjnych części np. filtrów, oleju, świec, płynu hamulcowego, pasków, wycieraczek, opon, itp. Przypomnienia są wyświetlane przy otwieraniu zleceń oraz na liście CRM, która umożliwia grupowe wysyłanie do wielu klientów SMS-em w/w przypomnień.
Funkcję powiadomień SMS można wykorzystać do przekazania klientom innych ważnych informacji np. o zakupie nowego sprzętu i rozszerzeniu działalności oraz akcjach typu promocyjnych. Za pomocą tej funkcji można też informować klienta o zakończeniu naprawy. System również zawiera funkcje dotyczące przydzielania i kontroli realizacji zadań przez pracowników firmy.
Moduł Finanse pozwala na ewidencję kosztów firmy typu płace, energia, telefony, czynsz oraz innych bieżących wydatków wprowadzanych do systemu na podstawie dokumentów zakupu. Koszty firmy można podzielić na różne kategorie, które można wykorzystać przy analizowaniu kosztów firmy. Dzięki temu możemy np. porównać jak wyglądały koszty dot. wynagrodzeń, energii elektrycznej, telefonów w ostatnich kilku miesiącach. Z dokumentów zakupu można także korzystać w przypadku ewidencji zakupów części zamiennych.